Dziś podrzucam Wam przyjemną medytację świadomości ciała, w której budzimy uważność w okolicach żuchwy, a co za tym idzie rozluźnimy i tę okolicę i szyję, ale nie tylko…

Permanentne zaciskanie szczęki może powodować napięcie mięśni szyi oraz mięśni podpotylicznych, znajdujących się u podstawy czaszki. Te małe mięśnie podtrzymują naszą głową oraz umożliwiają jej poruszanie. Są również częścią taśmy powierzchownej tylnej, biegnącej od podeszew stóp, poprzez tył nóg, mięśnie wzdłuż kręgosłupa aż do podstawy czaszki i dalej w stronę kości nadoczodołowych. Ponadto napięcie od mięśni podpotylicznych może wywoływać napięcie oczu, a patrząc niżej – kręgosłupa lędźwiowego. Ta krótka praktyka, którą dla Was przygotowałam, pomaga uświadomić sobie obszar żuchwy oraz stopniowo ją rozluźniać. Praktykujemy ją na siedząco.

Jeśli chcesz włączyć podkast – po prostu skorzystaj z poniższego odtwarzacza. Jeśli chcesz pobrać podkast na swój komputer, tablet lub telefon – kliknij tutaj. Jeśli potrzebujesz czytnik RSS podkastu to przejdź tutaj, a jeśli chcesz korzystać z niego przez Apple Podcasts – przejdź na tę stronę. Podkast znajdziesz też na Spotify tutaj. Miłego słuchania!

Miłej praktyki!

Zapisz się na mój newsletter o jodze i aujrwedzie, którym wysyłam ciekawe materiały i informacje o moich inicjatywach. Bądźmy w kontakcie!

Pełną politykę prywatności Pracowni Jogi Macieja Wieloboba, która jest administratorem danych, przeczytasz tutaj.

You have Successfully Subscribed!