Pasztet z fasoli białej. Dobry zarówno do chlebka oraz jako dodatek do obiadu, zamiast tradycyjnego dalu:)

Składniki:

2 szklanki ugotowanego jaśka, zmiksowanego z niewielką ilością wody z gotowania

przyprawy: majeranek, tymianek, kurkuma, cynamon, kminek mielony, 2 małe liście laurowe, 3 kuleczki jałowca

1 pomidor duży – pokrojony w kostkę

2 marchewki – pokrojone w kosteczkę

kawałek pora ok. 10cm, z części białej

4 łyżki płatków (mieszanka: orkiszowe, żytnie, jęczmienne, owsiane) zalane gorącą wodą na 10 minut

4 łyżki ekspandowanego amarantusa

1 łyżka słonecznika

1 i 1/2 łyżki siemienia lnianego

sól, pieprz do smaku

Porcja: brytfanka keksówka

Przygotowanie:

Fasolę gotuję. Gdy woda wrze, dodaję przyprawy, a następnie gotuję ją, aż będzie miękka. między czasie w malakserze mielę pora razem z 3-5 plasterkami imbiru, marchewkę kroję w kostkę wielkości odrobinę większego ziarenka kukurydzy, pomidora kroję w kostkę. Gdy fasola będzie zmiksowana, przerzucam ją do miski, dodaję pora, marchewkę, pomidora, płatki owsiane, amarantus, słonecznik, siemię lniane, odrobinę soli i pieprzu do smaku. Całość dokładnie wymieszać, przełożyć do brytfanki wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku przez około 40 min, w temp. 180 stopni C.

właściwości: pasztet jest łagodny w smaku, lekko pikantny, ale nie rozgrzewający, raczej zrównoważony w smaku i właściwościach. Ostre przyprawy dodane podczas gotowania fasoli, mają pomóc w tym aby była łatwiej strawna. Dla osób typu pita można pominąć pomidory, w zamian za to dodać paprykę. Dla osób typu kapha zamiast imbiru świeżego można dodać 1/2 łyżeczki imbiru mielonego

Zapisz się na mój newsletter o jodze i aujrwedzie. Zero spamu!

You have Successfully Subscribed!