Ciasteczka owsiane bez cukru

Składniki:

około 230g płatków owsianych

2 i 1/2 utartego jabłka – małe oczka, ale nie te najdrobniejsze

1 pełna filiżanka dyni – małe oczka, ale nie te najdrobniejsze

2 mocno dojrzałe banany – rozgniecione widelcem

większą garść żurawiny

cynamon, kardamon, suszony imbir

Porcje: około 16 ciasteczek

ciasteczka owsiane

Przygotowanie: Jabłka i dynię starłam do dużej miski, dodałam żurawinę, przyprawy oraz płatki owsiane. Całość wymieszałam ręką, dokładnie ugniatając. Odstawiłam na 30 minut pod przykryciem, by płatki wchłonęły część soków i zmiękły. Po tym czasie dodałam banana i całość zblendowałam. Nie jakoś dokładnie, tak na 90%. Papier do pieczenia wysmarowałam oliwą, żeby ciasteczka nie przykleiły mi się do papieru. uformowałam małe, okrągłe placuszki o grubości 50mm – 1cm. Piekłam w temperaturze 180-190 stopni przez 10-15 minut z jednej strony (powinny być lekko rumiane), następnie przełożyłam na druga stronę i piekłam, aż ciasteczka się zrumieniły. Idealne dla dorosłych i dzieci (jeśli nie są uczulone na któryś ze składników) na drugie śniadanie i w podróż:)

Właściwości: lekkie ciasteczka, nadają się dla osób na diecie bezcukrowej. Dla osób typu kapha można dodać większą ilość imbiru suszonego, dla osób typu vata zamiast suszonego imbiru można użyć świeżego.

Newsletter

Zapisz się na newsletter, by otrzymywać ode mnie interesujące materiały o jodze i ajurwedzie oraz informacje o moich bieżących inicjatywach. Kliknij w poniższy przycisk!

8 komentarzy to “Ciasteczka owsiane bez cukru”

Read below or add a comment...

  1. Iza says:

    dostanę gdzieś dynię teraz?

  2. Aneta says:

    A co zamiast dyni??

  3. Luiza Magdalena says:

    W ekologicznym sklepie, w którym robię systematycznie zakupy poinformowano mnie o tym, że dynie w tym roku się nie uchowały, gdyż zima była za ciepła 🙁 Z czosnkiem też jest kiepsko. Więc pozostaje karotka 🙂

  4. Renia says:

    Dlaczego kapha musi mieć suszony imbir a nie świeży?

    • kapha jest wilgotna i śluzowata. Suszony imbir ma mocniejsze działanie wysuszające niż imbir świeży, dlatego lepiej nadaje się dla równoważenia doszy kapha czy też osuszania organizmu.
      smak i właściwości imbiru: ostry. Suchy imbir jest lekki, świeży jest ciężki. Energia (virya) rozgrzewająca, vipaka (efekt po trawienny) suchy imbir – ostra vipaka, świeży imbir – słodka.
      suszony imbir – działanie wykrztuśne, wzmacniające agni i zmniejszające kapha
      świeży imbir – działa napotnie, dobry przy przeziębieniu, wymiotach, zaburzeniach vata

      pozdrawiam

  5. Izabella says:

    Agnieszka dziękuję, dziś myślałam o ciasteczkach bez cukru, bez mąki, bez jaj…i oto są 🙂 jutro, wow…już dziś będą też i u mnie 🙂
    pozdrawiam cieplutko

Zostaw komentarz

*